ons Team

Schermafbeelding 2019-05-18 om 16.29.48.

Jolien

Kleuterjuf
...
 

Ieder kind is uniek.

Ieder kind gaat zijn eigen ontwikkelingsweg.

Als leerkracht kun je dat niet forceren.Wel kun je zorgen voor een gezonde bedding, waarin het kind zich veilig en gezien voelt.

Zich geborgen voelt in een huiselijke sfeer, omringd door natuurlijke materialen. Dat kan door ritme, rust, regelmaat en herhaling in de dag, in de week en in het jaar aan te bieden.

Zinvolle activiteiten aan te bieden, waarbij het kind al spelende leert van de opgedane ervaringen.

Grenzen aanbieden is een belangrijk onderdeel in onderwijs en opvoeding.

Aansluiten bij de ontwikkelingsfasen van het kind zorgt dat het kind kan groeien en kan bloeien tot een mooi mens die zijn eigen weg mag gaan..Met zijn eigen kleur en met zijn eigenheid aan talenten.

Vanuit jarenlange ervaring in het werken met kinderen vanuit visie en pedagogie ben ik betrokken bij deze school.

Ervaring en expertise op dit vlak deel ik graag met het pedagogisch team.

85b60b86-c07f-434f-be8e-f148b780c463_edi
 
Vera
Kleuterjuf
...
 

Werkend binnen christengemeenschapkampen, kinderopvang, logeeropvang voor kinderen met autisme/syndroom van down zag ik steeds weer hoe ontspannen de kinderen worden in het buitenzijn. Dat er een elementaire behoefte is aan buitenzijn, ontdekken en bewegen. In de natuur is differentiatie, veelzijdigheid, ruimte en uitdaging aanwezig. Dit als basis voor het werk, daarbij de creativiteit, het samenzijn, spel en verhalen integreren maakt mij enthousiast.. Afgelopen jaar heb ik de deeltijd groenteteelt-opleiding aan de Warmonderhof (NL) gevolgd met als doel dit vakgebied te combineren met mijn achtergrond in het onderwijs. De samenkomst vond ik terug bij de Landelijke Steinerschool Voeren.

 

Gera

 

Peuterjuf
...

Sinds de Krokusvakantie mag ik samen met juf Karen de eerste peuterklas op deze school verzorgen. “Ik zou ieder wezen aan de geest van de kosmos willen ontsteken opdat hij vlam wordt en het wezen van zijn wezen vurig ontplooit…” is het begin van een van de vele gedichten van Rudolf Steiner. Mijn vurige wens is om die geborgenheid en begeleiding te kunnen bieden waarbinnen ook bij deze jonge kinderen hun vlammetje vrolijk flakkert en tot een sterke vlam mag uitgroeien binnen onze school. Het ritme dat door de dag, de week en het jaar is gevlochten, is de leidraad hierbij; ons uitbreidende team, de inspirerende natuur en alle potentie die de ouders meebrengen geven mij de inspiratie hiervoor. Om het kind en het vuur dat het bij zich draagt te leren zien vind ik voeding in de antroposofie en andere spirituele en nieuwe inzichten die zeker in de huidige tijd naar de oppervlakte komen en ons een nieuwe weg naar een nieuwe samenleving wijzen.

 

Jill

Leerkracht klas 1
 
...

Net als thuis is de klas een warm nest waar elk kind zich welkom voelt. 

Waar er ruimte is om te ontdekken en waar we leren door te doen. 

We werken in én met de natuur. 

Zo maken we van onze klas een plek waar kinderen de kans krijgen hun persoonlijkheid, talenten en mogelijkheden voluit te ontplooien.

Karen

Peuter- en kleuterjuf 

...

Een plek waar elk kind kan uitgroeien tot wie hij of zij is.
Een plek waar je teruggaat naar de basis, de kern van het onderwijs.
Een plek waar de natuur met al zijn facetten centraal staat.
Een plek waar ook een leerkracht zich mag ontwikkelen en groeien.
Een plek waar je thuiskomt.
Kortom een plek waar ik me graag mee verbind.

IMG_5837 2.jpeg

Annick

Inval

Leerkracht

...

Meer dan alleen een school, samen een familie waar klein en groot en nog groter al spelend ontdekken wat het leven is. Een kleurrijk en klankvol schooltje in de groene Voerense heuvels. Hier maak ik graag deel van uit! 

Chantal

Oudervereniging

...

 

Als ouder van het eerste uur betrokken bij dit mooie initiatief. 

Antroposofie draag ik in mijn hart. Uitdaging van deze tijd zie ik in het uitdragen van de antroposofische visie in het doen. Niet als een methode of een trucje, maar vanuit verbinding met het dagelijks leven en aansluiten bij dat wat speelt, bij dat wat er leeft in de mens anno 2020.

Samen bouwen aan het fundament van de school is wat ik graag doe zodat we daarbovenop in vertrouwen en vreugde de stenen kunnen leggen met onze eigen handen. 

Schermafbeelding 2019-11-10 om 00.37.09.
Renske
Oudervereniging
en secretariaat
...
Ik zet me graag in voor een school waar er bewust wordt omgegaan met de aarde, bruggen worden gebouwd tussen verschillende culturen en authentieke zelfbewuste wereldburgers kunnen groeien!
afbeelding%20Anthonie_edited.jpg
Anthonie
Bestuur 
...

Een school waar je leert met hart, hoofd en handen, en waar buiten zijn en de seizoenen ervaren een wezenlijk deel van vormt. Waar bewegend wordt geleerd je te verhouden tot de wereld om je heen. Waar je je eigen ik en talenten kunt ontdekken en ontplooien en waar je leert samen te werken met andere ikken en talenten. Waar je je eigen balans tussen hart , hoofd en handen kunt ontwikkelen, in harmonie met de wereld om je heen, en waar je kunt ontwikkelen tot vrij denkend mens. 

Onze vier kinderen hebben allen de Steiner school doorlopen t.e.m. de bovenbouw; nu gun ik mijn kleinkinderen en hun generatie ook zo’n weg, zodat zij de wereld nieuwe impulsen kunnen geven. Daar zet ik mij samen met deze groep geweldige mensen voor in.

Inspirators en Medewerkers

Laura

Kunstenares en Bouwbioloog
...

Een harmonische leeromgeving is het halve werk!

De juiste locatie en bouwstoffen besparen energie op alle niveaus. 

Ik wil bouwen aan een school die tot in alle details een ondersteunende en een veilige basis vormt.

Roos

Bloemenboer en Ondernemer.

 

...

Met deze school hopen we een bijdrage te leveren aan het kostbare zaadje wat elk kind in zich draagt. Zodat elk kind op zijn eigen wijze tot bloei kan komen. 
Tijdens mijn zwangerschap van mijn dochter wist ik dat deze school er moest komen. Een school die mogelijkheden geeft om de levenskrachten te versterken en tevoorschijn te laten komen. Voor een gezond en heel kind, en zo voor een betere aarde!